ceturtdiena, 2011. gada 21. jūlijs

Kā šaurs pasaules skatījums noveda pie balss zaudējuma

...jeb kāpēc man sāk ļoti nepatikt Visu Latvijai.

Agrāk, kad es vēl nevarēju balsot man bija tikai viena doma galvā - kaut Visu Latvijai dabūt gana daudz balsu, jo mums vajag kaut ko, kas var cīnīties ar samaitāto politiku... blah, blah, blah. Tipisks jaunības maksimālisms, kas nedomā par citiem aspektiem. Taču tagad, kad jau vienu reizi esmu par viņiem balsojis man sāk palikt pavisam neomulīgi, ka es viņus tik ļoti atbalstīju, jo kļūst arvien skaidrāks, ka viņu interesēs nav Latvijas nākotne. Viss, par ko viņi interesējas ir izveidot to kaut kādu ideālu, kādai viņuprāt ir jābūt Latvijai. Tīrai no gejiem, citām tautībām, u.tml. Varbūt tas nav tieši pateikts viņu programmā, bet zemteksts ir ļoti skaidrs. Kaut vai pēdējie notikumi ar "Mana Balss" virzīšanu saeimā. Šeit ir citāts no VL/TBLNNK pārstāvja teiktā -

ļoti būtiski atšķiras no tā priekšlikuma, kas tika skatīts kādā no iepriekšējām Saeimas sēdēm. Proti, šī kolektīvā iesnieguma tiesība tiek piešķirta ar šo te priekšlikumu arī pastāvīgajiem iedzīvotājiem, kas, mūsuprāt, ir pretrunā Satversmei.Līdz ar to arī mēs šo savu viedokli jau iepriekš esam pauduši šīs idejas iniciatoriem, ka mēs nespēsim atbalstīt šādu te priekšlikumu."

Es atvainojos, bet cik es atceros, tad arī tiem, kas dzīvo Latvijā varbūt ir savs viedoklis, un viņi to var izteikt, galu galā viņi var tikai ierosināt idejas, nevis par tām balsot, tur ir liela starpība.
Protams, ka es saprotu potenciālo risku, ja krievvalodīgi nepilsoņi sāks aktīvi rosināt vis kaut kādus jokainus likumus, taču ja mēs pretendējam uz demokrātiskas valsts statusu, tad mums būtu jāspēj ar to tikt galā likumīgā veidā, nevis bloķējot liela iedzīvotāju sektora tiesības.

Vēl viena liela problēma ar VL ir tas, ka viņi ir tik nacionāli ,tādēļ viņu programma gribot negribot man nedaudz atgādina Nacistiskās partijas programmu, bet no tā nevar izbēgt neviena konservatīvi nacionāla partija. Un šis mani noved pie pēdējās problēmas, esmu sapratis, ka VL ir pārāk konservatīvi manai gaumei. Es tomēr sevi uzskatu par atvērtu cilvēku un cilvēku, kas mīl savu valsti, bet kurš reizē ir arī gana kosmopolītisks.

Un jā, es nezinu par ko es balsošu, bet jābalso ir, un tas būs grūts lēmums, jo lai par ko es balsotu es tāpat jutīšos tā it kā pārkāptu kādai savas morāles normai.

3 komentāri:

  1. man tas pats. visādi citādi VL ir forši un tā, bet nu šis - "Tīrai no gejiem, citām tautībām, u.tml." arī mani galīgi neuzrunā.

    toties tas par to likumprojektu gan man šķiet ok. nav jau problēma patstāvīgi dzīvojošajiem iegūt pilsonību. jautājums, ja viņi to nevēlas, vai viņiem ir vajadzīga iespēja paust savu viedokli tādā veidā..

    es būtu ar mieru balsot par tādu kā VL, ja vien viņi spētu pieņemt, ka pasaulē ir ne tikai latvieši, kam asinīs nerit letiņu asinis, bet arī tādi, kas patiesi vēlas būt latvieši.

    AtbildētDzēst
  2. tpfu - pastāvīgajiem ne patstāvīgajiem ;D

    AtbildētDzēst
  3. Tagad varbūt izskatīsies, ka baigi aģitēju, bet man gribējās publiski pateikt to, ko jau īsumā pateicu, sēžot starp teltīm festivālā. Es atbalstu Visu Latvijai!, kaut arī neesmu tik konservatīva. Es redzu, ka šie cilvēki to, ko saka un dara politikā, no sirds arī domā, un latviskas Latvijas vārdā nekā citādāk nemaz nedrīkstētu strādāt. Neuzskatu arī, ka būt ideālistiem ir slikti, jo nekas tā nemotivē, kā darbs idejas vārdā. Un uzstādīt augstus mērķus noteikti ir produktīvāk, nekā ķibināties ap sīkumiem.

    Es neesmu uz viena viļņa ar no-pride aktīvistiem, skinhediem, kristiešiem, rasistiem vai jebkuru citu sabiedrības daļu, kas kaut kādu vienu sociālu, ekonomisku, politisku aspektu vēlas pasludināt par absolūto ļaunumu. Es esmu par to, lai cilvēkam ir tiesības dzīvot tā, kā viņš vēlas, un ļauj to darīt citiem. Es vēlos dzīvot pilsētā un valstī, kuru ciena. Gan tās pamatnācija, gan pastāvīgi dzīvojošie cittautieši, gan tūristi, visi. Lai mūs cienītu, ir jāmāk par sevi pastāvēt, un tas ir galvenais, kāpēc es turos pie Visu Latvijai!.

    Gadījumā, ja nācies saskarties ar kādiem īpaši konservatīviem VL! biedriem/atbalstītājiem un viņu izteikumiem, jāatceras, ka diemžēl cilvēki bieži aizmirst, ka viņu vārdi kādu aizvaino un, vēl vairāk, pēc tiem spriež par visu partiju/apvienību. Ir jāmāk nošķirt savu viedokli no oficiālā viedokļa, bet to nevar iemācīties citādi, kā caur kļūdām.

    Vēl viena lieta. Ja vēlies balsot par ideālo partiju, kas aizstāv visas Tavas vēlmes un vajadzības, un pauž Tavus viedokļus, Tev tā ir jādibina pašam. Bet mēs visi zinām, kā iet visām pēdējo gadu laikā dibinātajām mazajām partijām - neviena no tām Saeimā nesēž. Es palieku pie partijas kura, lai arī nav gluži visu manu vēlmju piepildījums, kopumā tomēr dodas, manuprāt, vispareizākajā virzienā. Par tām dažām viedokļu nesakritībām runājot, tās dažreiz var vērst savai gaumei par labu, esot politiski aktīvs biežāk kā četrreiz gadā.

    Miers virs zemes un tā. (:

    AtbildētDzēst